Veelgestelde vragen

Bekijk onze veelgestelde vragen voor een snel antwoord. Staat je vraag er niet tussen? Vincent en Shirley helpen je graag verder.

👉 Vind snel het antwoord op je vraag in onze veelgestelde vragen, overzichtelijk verdeeld over 10 thema’s.


1. Voorraad & Beschikbaarheid

Hoe weet ik of een product op voorraad is?
Op de productpagina staat de actuele beschikbaarheid:

  • Op voorraad: Het product wordt binnen 1-2 werkdagen verzonden. Voor België is dit binnen 10 werkdagen.
  • Op bestelling beschikbaar: De verwachte levertijd staat vermeld.
  • Uitverkocht: Dit wordt duidelijk aangegeven.

2. Verzending & Bezorging

Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden naar Nederland en België. Wil je dat we verzenden naar een ander land? Stuur ons dan een e-mail via info@kanariefarm.nl.
Buiten Europa verzenden wij helaas niet.

Wat is de verzend- en levertijd?

  • Nederland: 1-2 werkdagen, levering doorgaans de eerstvolgende werkdag.
  • België: Tot 10 werkdagen, levering doorgaans de eerstvolgende werkdag.

Wat zijn de verzendopties en kosten?
Wij verzenden via DHL Parcel, PostNL of bpost, inclusief Track & Trace.

Nederland:
  • DHL Servicepunt:
    Tot 10 kg: € 5,45
    • 10-20 kg: € 9,95
    • 20-30 kg: € 15,40
    • 30-40 kg € 19,90
  • DHL Thuisbezorgd:
    Tot 10 kg: € 6,45
    • 10-20 kg: € 10,95
    • 20-30 kg: € 17,40
    • 30-40 kg € 21,90
  • PostNL:
    Tot 10 kg: € 6,95
    10-23 kg: € 13,90
    23-33 kg: € 20,00
    33-46 kg: € 26,40
België:
  • bpost Afhaalpunt/Pakjesautomaat
    Tot 10 kg: € 6,95
    • 10-30 kg: € 12,90
    • 30-60 kg: € 16,90
  • bpost Thuisadres
    Tot 10 kg: € 9,95
    • 10-30 kg: € 16,90
    • 30-60 kg: € 22,90

Kan ik mijn bestelling afhalen?
Ja, dat is mogelijk. Kies bij het afrekenen – na het invullen van je postcode – voor de optie ‘Afhalen’. Na je bestelling nemen we contact op om een afhaalmoment af te spreken op Sanderboutlaan 9, 6171 BA te Stein.

Persoonlijk door ons bezorgd?
Indien je woonachtig bent op een van de onderstaande postcodes, kun je bij het afrekenen – na het invullen van je postcode – kiezen voor de optie ‘door ons bezorgd’, ongeacht het (totaal)gewicht van de order. Na ontvangst van de orderbevestiging nemen wij via e-mail of telefoon contact met je op om een levermoment af te spreken. Levering vindt doorgaans plaats binnen 1 werkweek.

  • € 3,50 bezorgkosten – Westelijke Mijnstreek
    • Postcodes: 6125 (Obbicht), 6129 (Urmond en Berg), 6131 t/m 6137 (Sittard), 6142 (Enighausen), 6160 t/m 6167 (Geleen), 6171 (Stein), 6176 (Spaubeek), 6181 (Elsloo) en 6191 (Beek).
  • € 4,50 bezorgkosten – Heuvelland (Zuid-Limburg)
    • Postcodes: 6231 t/m 6243 (gemeente Meerssen), 6199 t/m 6203 (gemeente Maastricht) en 6211 t/m 6229 (gemeente Maastricht).
  • € 4,75 bezorgkosten – Beekdaelen
    • Postcodes: 6155 (Puth), 6174 (Sweikhuizen), 6360 t/m 6361 (Nuth en (een gedeelte van) Wijnandsrade) en 6365 (Schinnen).
  • € 5,75 bezorgkosten – Parkstad
    • Postcodes: 6441 t/m 6446 (Brunssum), 6367 (Voerendaal), 6371 t/m 6374 (Landgraaf), 6411 t/m 6433 (Heerlen/Hoensbroek) en 6461 t/m 6471 (Kerkrade).

3. Bestellen & Betalen

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?
Je kunt bij ons veilig betalen via de volgende betaalmethodes:

  • iDeal
  • Riverty | Afterpay
  • Bancontact
  • Apple Pay
  • Creditcards (Maestro, Mastercard en Visa)

Hebben jullie een fysieke winkel?
Nee, wij hebben geen fysieke winkel. Ons vestigingsadres is alleen op afspraak te bezoeken. Wel is het mogelijk om vooraf geplaatste bestellingen op afspraak af te halen. Je kunt ons ook ontmoeten tijdens de vogelbeurzen van vogelvereniging ’t Sieske in Stein.

Kan ik een factuur krijgen?
Ja, dat kan. Stuur ons een e-mail op info@kanariefarm.nl na ontvangst van je orderbevestiging.


4. Ruilen & Retourneren

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Je kunt een product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, mits het ongeopend en in originele staat (verzegeld) is. Maatwerkproducten kunnen helaas niet geretourneerd worden. De kosten voor retourzending zijn voor eigen rekening.

👉 Je leest onze volledige retourvoorwaarden hier.


5. Vogels Kopen & Verkopen

Kopen en verkopen jullie vogels?
Nee, wij zijn een gespecialiseerde webwinkel voor vogelbenodigdheden en kopen of verkopen geen vogels. Voor de aankoop of verkoop van vogels kun je terecht op de vogelbeurzen van vogelvereniging ’t Sieske te Stein.


6. Advies & Gezondheid

Kan ik medisch advies voor mijn vogel krijgen?
Wij geven graag advies over vogelverzorging, maar bij ziekte raden we altijd aan een gespecialiseerde dierenarts of vogelarts te raadplegen.
Wij stellen geen diagnoses en geven geen medische adviezen.


7. Kortingen & Grootverbruik

Bekijk onze kortingscategorie voor aanbiedingen, voordeelpakken, grootverpakkingen en tweede kansjes. Heb je specifieke wensen? Stuur ons een e-mail via info@kanariefarm.nl. Onvolledige verzoeken kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.

👉 Je vindt onze kortingscategorie hier.


8. Samenwerken & Wederverkoop

Wil jij als vogelvriend met ons samenwerken? Of het nu gaat om partnerschap, wederverkoop of een ander voorstel, we horen graag van je! Neem contact op via info@kanariefarm.nl of vul het contactformulier in.


9. Cadeaus & Diensten

Bieden jullie cadeaubonnen aan?
Ja! Met een cadeaubon van Kanariefarm geef je een vogelliefhebber altijd een passend cadeau. De bon is online te besteden, onbeperkt geldig en verkrijgbaar in bedragen van €5,00 tot €50,00. Je kunt hem één of meerdere keren gebruiken totdat het tegoed op is. Let op: cadeaubonnen kunnen niet geretourneerd worden of ingewisseld worden voor geld.

👉 Je winkelt de cadeaubon hier.

Welke voorwaarden gelden voor jullie diensten?
Op onze diensten gelden de voorwaarden die bij de betreffende dienst vermeld staan. Controleer altijd de omschrijving voor specifieke details.

👉 Je boekt onze diensten hier.


10. Vacatures & Stages

Wil je stage lopen bij Kanariefarm?
Kanariefarm is een erkend leerbedrijf (SBB) voor de opleiding e-commerce specialist. Stuur je cv en motivatie via stagemarkt.nl of per e-mail naar info@kanariefarm.nl.

Kom stage bij ons lopen als e-commerce specialist!

×

Hallo vogelliefhebber! Heb je een vraag? Bekijk eerst onze veelgestelde vragen voor een snel antwoord. Staat je vraag er niet tussen? Vincent en Shirley helpen je graag verder. Stuur ons een WhatsApp-bericht tussen 09:00 en 21:00 uur.

× Stel je vraag via WhatsApp